A www.faaruhaz.hu internetes oldal - ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ - üzemeltetője az ERDÉRT-TUZSÉR Faipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Székhely: H-4623 Tuzsér, Külterület, 0120/30 hrsz. adószám: 14541122-2-15 cégjegyzékszám: 15-10-040345; Vevőszolgálat telefonszáma: 06-30/239-4861, e-mail címe: info@faaruhaz.hu) a továbbiakban "Eladó".
Az Eladó a fenti weboldalon megtalálható, internetes katalógusában teszi közzé megrendelhető termékeit, és azoknak a megrendelés idején érvényes listaárát. Az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ -ban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott módon és feltételek szerint. Az Eladó telefonon, telefaxon, levélben, stb. megküldött rendelést nem fogad el.
Az Eladó a megrendelést csak sikeres regisztráció esetén és csak akkor fogadja el, ha a Vevő a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Vevő által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből eredő károkért az Eladót felelősség nem terheli.
Az Eladó a Vevő ajánlatának megérkezését követően a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton visszaigazolja. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, úgy a Vevő vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül megszűnik. Az Eladó a szerződés teljesítésére csak abban az esetben köteles, ha a megrendelést visszaigazolta. A szerződés a visszaigazolás Vevő részére történő megérkezésével jön létre. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
A Vevő a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Lapszabászat és élzárás esetén a teljes vételárat előre ki kell egyenlíteni; lapszabászati szolgáltatás igénybevétele esetén csak egész táblákat lehet vásárolni.
A pénztári fizetési móddal megrendelt és visszaigazolt, de készpénzben még ki nem fizetett termékeket az Eladó a visszaigazolást követő 5 (öt) napig tárolja a Vevő részére. Amennyiben a Vevő a visszaigazolást követő 5 (öt) nap elteltével nem veszi át a termékeket, úgy a megrendelést követő 5. (ötödik) nap elteltével a Felek jogviszonya külön értesítés nélkül megszűnik.
A termékek aktuális bruttó árát a www.faaruhaz.hu honlapon található érvényes internetes termékkatalógus tartalmazza.
Az aktuális vásárlás időpontjától az egy évre visszamenőleges forgalom mértéke alapján a fenti bruttó listaárakból további kedvezményeket biztosítunk Vevőink részére. A részleteket a honlapunkon lehet megtekinteni.
Megrendeléskor a Vevő a következő fizetési módozatok közül választhat:
A halasztott fizetési módot csak az Eladó minősített partnerei egyedi szerződéses feltételek alapján vehetik igénybe.
Az Eladó az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ-ban közzétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rendszer a kosár értékét mindig az aktuális árakkal számolja. Az árak módosítás a már megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.
A vételár teljes kifizetéséig az Eladó az átadott termék tekintetében fennálló tulajdonjogát fenntartja. A termék tulajdonjoga a vételárnak az Eladó számláján történő jóváírásával száll át a Megrendelőre.
A kiválasztott és megrendelt termékeket a Vevő a visszaigazolásban jelzett és a Vevővel elektronikus úton egyeztetett időpontban és helyen veheti át. A felmerülő csomagolási és szállítási költségek a Vevőt terhelik, ezek összege a megrendelt áru fajtája és mennyisége, továbbá a választott szállítási mód és a rendelés helyének függvényében változik. Szállítási költségen minden olyan költség értendő, amely az Eladó telephelye és a Vevő által megadott szállítási cím közötti kiszállítás kapcsán felmerül (pl. ha szükséges behajtási engedély kiváltása, akkor annak költsége is).
Átvétel az Eladó telephelyén
Az áru személyesen az Eladó megrendeléskor megjelölt telephelyén - a megrendelés kinyomtatott visszaigazolásának bemutatása ellenében - a visszaigazolásban megjelölt időponttól vehető át. Az Eladó a megrendelés visszaigazolásában szereplő szállítási határidőt követően 3 munkanapon keresztül tartja fenn a Vevő számára az árut. Az Eladó az árut a Vevő részére - a szerződéses partnerek kivételével - csak abban az esetben köteles kiadni, ha a Vevő a vételárat maradéktalanul megfizette.
Házhozszállítás
A megrendelt áru házhozszállítása az Eladó szerződő fuvarozó partnereinek közbejöttével történik. Az Eladó az áru házhozszállításán a Vevő által a megrendelés feladásakor kiválasztott szállítási módot érti. A házhozszállítás költségeit a Vevő köteles az Eladó részére megtéríteni. Banki átutalással történő fizetési mód esetén, a házhozszállítás csak a teljes vételár és a szállítási költségek Eladó számláján történő jóváírása utáni időpontban lehetséges. A házhozszállítás költségeit az Eladó a megrendelés visszaigazolásában köteles a Vevő tudomására hozni.
A Vevő által meghatározott napon történő szállítási igénynek az Eladó kizárólag akkor tud eleget tenni, ha a Vevő teljesítette a 4. pontban foglaltakat egyikét.
Sikertelen kézbesítés esetén a fuvarozó értesítést hagy a Vevőnél. Ezután a Vevő a Vevőszolgálatnál (telefon: 06-30/239-4861, e-mail: info@faaruhaz.hu) újabb szállítási határidőt egyeztethet. Sikertelen szállítás esetén a Vevő a szállítással kapcsolatban felmerülő valamennyi költség megtérítésére köteles, beleértve a visszfuvar költségeit is. Az újabb kiszállítás időpontja a korábban sikertelen kiszállítással kapcsolatban felmerült oda-vissza fuvarköltség, valamint az új kiszállítási költség megtérítése után történik.
A Termékek ellenőrzése
A Vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén a szállítólevelet aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
A Vevő a termékek átvételekor haladéktalanul köteles elvégezni a termékek minőségi ellenőrzését, és az esetlegesen felmerülő minőségi kifogásairól az Eladót írásban haladéktalanul értesíteni, amit az
ERDÉRT-TUZSÉR Zrt. hivatalos, "Reklamációs jegyzőkönyv" nevű formanyomtatványán kell megtennie.
A mennyiségi megvizsgálást a Vevő a termékek átvételekor köteles elvégezni. A termék átadását és átvételét követően előterjesztett mennyiségi és minőségi kifogásokat a felek semmisnek tekintik.
A termék tekintetében fennálló kárveszély a terméknek a Vevő vagy képviselője részére történő átadásával száll át a Vevőre. Ha a Vevő a fuvarozást maga végzi, a kárveszély a Vevőre a termékek Vevő által biztosított fuvareszközére történő felrakással száll át. A Vevő által megbízott fuvarozó részére csak olyan termékek adhatóak át, melyek vételárát a Vevő a fuvareszközre felrakást megelőzően kiegyenlítette.
A Vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét elektronikus úton jogosult jelezni a Vevőszolgálat e-mail címén (e-mail: info@faaruhaz.hu). Ebben az esetben a Vevőt semmilyen költségviselés nem terheli.
A Vevő a szerződéstől nyolc munkanapon belül, indokolás nélkül elállhat. Az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a termékeket átvette. Ebben az esetben a Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termékek visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
Az Eladó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vevő részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik.
Az Eladó a Vevő által kifizetett összeget, az elállást követő harminc napon belül köteles visszatéríteni.
A távollévők között létrejött szerződések és az elállási jog részletes szabályait a 45/2014 (II.16.). Kormányrendelet tartalmazza, melyet a Felek a jelen szerződés kapcsán irányadónak tekintenek.
A jótállásra és a szavatosságra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadók.
A szavatosság csak a termék minőségi hibája esetén érvényesíthető, a Vevő az internetes megrendeléssel, a szállítással és a csomagolással kapcsolatos kifogásait a Vevőszolgálaton panaszként a 10. pontban foglaltak szerint terjesztheti elő.
Az Eladó nem felelős semmilyen kárért, amely az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ-hoz való csatlakozás miatt következett be. A Vevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a Vevő felelős az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ-hoz való kapcsolódásáért és az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZ weboldalán történő vásárlásért.
Adatkezelési nyilvántartási számunk: NAIH-75476/2014.
Az Eladó adatvédelmi nyilatkozata a http://www.faaruhaz.hu címen érhető el.
A Vevő szóban vagy írásban közölheti panaszát az Eladóval.
A panasz szóbeli közlését Vevő megteheti a Vevőszolgálat 06-30/239-4861 telefonszámán keresztül, illetve személyesen is a Vevőszolgálatnál. A szóbeli panaszt lehetőleg azonnal orvosoljuk.
Vevő a panasz írásbeli közlésére a Vevőszolgálaton található, hitelesített Vásárlók Könyvét használhatja, illetve megteheti azt a reklamacio@faaruhaz.hu e-mail címen keresztül is.
Amennyiben a Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu
Ha a Vevő panaszt kíván tenni az ERDÉRT ONLINE FARUHÁZBAN vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztóként beregisztrálhat, így ezen keresztül lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztóként érvényesíteni tudja jogait anélkül, hogy például a távolság meggátolná ebben.
A vitarendezési platformon keresztül a Vevő és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A vásárló az ERDÉRT ONLINE FAÁRUHÁZBAN feladott valamennyi rendelés megerősítésekor, a hatályos Általános Szerződési Feltételek elfogadását is megerősíti.
Az ERDÉRT-TUZSÉR Zrt. értékesítési pontjainak listája a www.erdert.hu cím alatt található.
Az Eladó szabadon módosíthatja a jelen Általános Szerződési Feltételeket. Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor a módosítás szövege online megjelenik a weblapon.
Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor az Eladó szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő regisztrációját és vásárlását.
A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges, a jogvita rendezésére, szerződő felek értékhatártól függően a joghatóságát kötik ki.
Üzemeltető: ERDÉRT-TUZSÉR Zrt.